2019-07-11 15:40:00
Wojciech Staniec

Poznaliśmy cztery warianty przebudowy kieleckiej Hali Legionów!

Architekt Andrzej Detka przedstawił kieleckim radnym cztery warianty przebudowy Hali Legionów. Każdy z nich zakłada zdecydowane powiększenie areny.

Obecnie Hala Legionów ma stałych 3338 miejsc, a po dostawach liczba ta wynosi około 4200. Jednak przedstawione poniżej warianty zakładają powiększenie liczy widzów od bazowej ilości 3338 krzesełek.

REKLAMA

W tej chwili opracowano cztery wstępne warianty przebudowany. To one:

Wariant pierwszy, ekonomiczny - zakłada on obniżenie boiska o 170 centymetrów. Zachowanie obecnej infrastruktury. Jednak w tym wariancie byłaby zbudowana dodatkowa trybuna w miejsce aneksu lekkoatletycznego. Po remoncie liczba miejsc wzrosłaby 1805 i w sumie wynosiłaby 5043. Orientacyjny koszt: około 28 mln złotych brutto.

Wariant 2a - także zakłada on obniżenie obecnego parkietu oraz podniesienie dachu nad aneksem lekkoatletycznym, który byłby jednak zlikwidowany. Liczba miejsc wzrosłaby o 2743 miejsc. Orientacyjny koszt: 51 mln złotych brutto.

Wariant 2b - nieznacznie droższy od wariantu 2a i bardzo do niego podobny. Jedyną różnicą byłoby pozostawienie modułu lekkoatletycznego (dlatego cena byłaby wyższa). Orientacyjny koszt: 56 mln złotych brutto.

Wariant Full - zakłada zbudowanie czterech trybun, po każdej ze stron boiska. Wtedy też doszłoby do obniżenia poziomu parkietu. Ta wersja zakłada też rozbudowę centrum prasowego, centrum VIP oraz lepsze przystosowanie hali do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wtedy też doszłoby do zmiany elewacji i poszycia hali. Liczba miejsc wzrosła by o 4510 i wynosiła 7848. Orientacyjny koszt: około 96 mln złotych brutto.

Po przebudowie Hala Legionów miałaby spełniać wymogi stawianie przez EHF i IHF. To byłoby ważne dla PGE VIVE Kielce, które żeby grać w Lidze Mistrzów potrzebuje m. in. lepszego zaplecza dla VIP. Przedstawiciele klubu podkreślali także, że obecne szatnie są małe.

Podczas prezentacji architekt podkreślał, że przedstawione powyżej koncepcje są tylko zarysami pomysłów. 

Dodatkowo podczas remontu trzeba byłoby rozwiązać problem dojazdu do hali i tu jednym z pomysłów jest rozbudowa ulicy Okrężnej. Pozostałą kwestią jest też budowa odpowiednich parkingów.

fot. Marcin Długosz