2017-11-15 14:45:00
Ewa Basak

Karol Bielecki wśród najbardziej wpływowych polskich sportowców!

MediaCom przygotowało specjalny ranking dotyczący polskich sportowców. Na pierwszym miejscu znalazł się Kuba Błaszczykowski. Na liście nie mogło zabraknąć zawodnika ze świata piłki ręcznej! 

Ranking powstał na podstawie Influence Power Index, wskaźnik wyznaczony przez dom mediowy MediaCom. Influence Index bazuje przede wszystkim w trzech obszarach, nad jakimi należy się zastanowić przed podjęciem decyzji o zatrudnieniu celebryty w komunikacji reklamowej: Siła gwiazdy (ogólna rozpoznawalność celebryty), Poziom autorytetu (składowa, za pomocą której twórcy badania podjęli próbę oszacowania faktycznego wpływu, jaki gwiazdy wywierają na odbiorców) oraz Spójność z marką (dopasowanie do charakterystyki marki). MediaCom przeprowadziło badania na grupie ponad 11. tysięcy respondentów.

REKLAMA

MediaCom przygotowało ranking najbardziej cenionych sportowców w Polsce. Na czele znalazł się Kuba Błaszczykowski. Błaszczykowski wyprzedził swojego reprezentacyjnego kolegę Roberta Lewandowskiego na poziomie sympatii i wiarygodności. Na podium znaleźli się także Krzysztof Hołowczyc oraz Marcin Gortat.

Na liście znalazł się jeden piłkarz ręczny – Karol Bielecki. Zawodnik PGE VIVE zamyka ranking i jest na dziesiątej lokacie. To już drugie takie ważne wyróżnienie dla utytułowanego rozgrywającego. Były reprezentant Polski był na pierwszym miejscu w rankingu "Sportowców najbardziej godnych do naśladowania", o czym można przeczytać TUTAJ. Karol Bielecki udowodnił wszystkim, że mimo takiej kontuzji podczas meczu jakiej doznał tracąc oko można się podnieść i wrócić na parkiet. 35 – latek cały czas pokazuje swoją wysoką formę w rozgrywkach PGNiG Superligi i Ligi Mistrzów. Większość ankietowych doceniła Karola Bieleckiego właśnie pod względem rzetelności i kierowania się pewnymi zasadami.

– Sportowcy stanowią zupełnie odrębny „segment” w gronie szeroko rozumianych celebrytów. Osoby związane z filmem, telewizją, muzyką są bardzo podobne do siebie. Cechuje ich przede wszystkim troska o wygląd, atrakcyjność, prezencja. Są to typowe gwiazdy estrady. Na innym biegunie znajdują się bloggerzy, influencerzy – oni są źródłem cennej opinii, ważnej rady, wskazują trendy, inspirują. A sportowców wyróżnia przede wszystkim ambicja, ale i spokój, rozsądek. Co chyba najważniejsze – są odbierani jako naturalni, nikogo nie udają. A to jest często klucz do skutecznej komunikacji – przebić się z przekazem, jednocześnie nie popadając w sztuczność. Sportowcy bardzo często mogą w tym pomóc – dodaje szef działu badań konsumenckich w domu mediowym MediaCom - Tomasz Romaniuk.

fot.: MediaCom



Następny artykuł: Dopóki piłka w grze