2017-10-24 19:16:00
Redakcja

PGNiG Superliga znów wspiera akcję Movember!

24 października rozpoczęła się czwarta edycja Movember Polska. Jest to kampania społeczna poruszająca temat profilaktyki raka jąder i prostaty, której symbolem są Wąsy. Do końca listopada na terenie całego kraju realizowane będą bezpłatne badania USG dla mężczyzn. Ambasadorzy z 16 klubów PGNiG Superligi będą zachęcać do zapuszczania wąsów i regularnych badań.

W 2016 roku zostały, po raz pierwszy w globalnej historii Movember, zorganizowane bezpłatne badania USG dla mężczyzn w całym kraju. Dzięki wsparciu Nationale-Nederlanden, Affidea Polska i Marco udało się przebadać blisko 1300 mężczyzn, wykrywając 16 przypadków nowotworów jąder i niemalże 30 innych schorzeń. Jak co roku celem kampanii Movember jest podnoszenie świadomości mężczyzn w całym kraju na temat profilaktyki raka jąder i prostaty. Nowotwory jąder dotyczą przede wszystkim młodych mężczyzn, między 15 a 35 rokiem życia, zaś rak gruczołu krokowego dotyczy panów w coraz młodszym wieku – nawet 45-letnich. Dzięki serii spotkań z bezpłatnymi badaniami, okolicznościowym meczom piłki ręcznej w ramach PGNiG Superligi, ale także działaniom w mediach społecznościowych, organizatorzy Movember chcą w tym roku przebadać ponad 2000 osób. – mówi Jakub Kajdaniuk z zarządu Fundacji Kapitan Światełko – Dzięki zaangażowaniu sportowców i partnerów akcji możliwe będzie także zwiększenie zasięgu kampanii w mediach tradycyjnych i internecie. Staramy się, by w listopadzie wszyscy kojarzyli Wąsy z męskim zdrowiem i sami zaczynali interesować się własnym.

REKLAMA

Dzięki wsparciu wielu firm dla polskich Wąsaczy, Movember Polska 2017 będzie kolejną, niezwykłą kampanią promującą męskie zdrowie. Aby rozwiać wątpliwości mężczyzn, którzy obawiają się badań i regularnego sprawdzania swojego stanu zdrowia, kampania promować będzie wiedzę na temat nowoczesnych, nieinwazyjnych metod wczesnego wykrywania nowotworów jąder i prostaty. Nationale-Nederlanden od lat wspiera temat profilaktyki zdrowotnej oraz, we współpracy z licznymi partnerami społecznymi, zachęca do badań profilaktycznych i zdrowego stylu życia. – I o ile ostatnie lata pokazują, że świadomość kobiet w tym temacie znacznie wzrosła, to z panami wciąż bywa różnie. Według naszego raportu „Miej serce do zdrowia” co prawda 79 proc. mężczyzn jest przekonanych o skuteczności ogólnych działań profilaktycznych, ale tylko co czwarty uważa, że sam powinien je wykonywać – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden. – Tymczasem aż 41 proc. Polaków obawia się, że poważna choroba lub wypadek sprawią, że będą ciężarem dla bliskich. Chcemy przekonać mężczyzn, że zamiast się bać, lepiej przygotować się na nieprzewidziane i trudne sytuacje, jak choćby zachorowanie na nowotwór – dodaje.

W ramach kampanii Movember Polska 2017 po raz drugi realizowane będą bezpłatne badania USG jąder dla mężczyzn, zachęcające młodszych panów do oswojenia się z tym badaniem oraz do wyrobienia sobie nawyków dbania o swoje zdrowie intymne.

AMBASADORZY

W rolę ambasadorów kampanii wcielają się w tym roku szczypiorniści wszystkich drużyn PGNiG Superligi, którzy wzięli udział w tworzeniu serii niecodziennych spotów - MOhistorii, opowiadających o różnych aspektach męskiego zdrowia. Linki do spotów z udziałem piłkarzy dostępne na: https://www.youtube.com/user/kapitanswiatelko. Prezentowane były one od wiosny, by przypominać mężczyznom w całym kraju, że dbanie o zdrowie intymne nie może ograniczać się do jednego miesiąca w roku. - W poprzednim sezonie podjęliśmy działania w celu promocji Kampanii Movember, ale współpraca z Fundacją Kapitan Światełko spodobała nam się tak bardzo, że zostaliśmy jej Ambasadorami – mówi Justyna Woja, rzecznik PGNiG Superliga. - Cel jest jasny – zapobieganie typowo męskim chorobom, a dzięki zaangażowaniu zawodników PGNiG Superligi, jesteśmy w stanie dotrzeć do grupy docelowej. Zaangażowanie w tego typu akcje to dla PGNiG Superligi realizacja ważnego filaru komunikacji jakim jest CSR. Sportowcy podejmują codzienną walkę na boisku, wychodzą z niej zwycięsko lub nie, w walce z rakiem nie jest tak łatwo, dlatego staramy się wspierać kampanie ratujące życie.

Movember obecny jest także w wielu firmach i parkach biurowych na terenie całego kraju, gdzie Wąsacze badają się i namawiają swoich kolegów do zainteresowania się tematem profilaktyki nowotworowej. - Z Movember trzymamy, odkąd tylko idea została nam przedstawiona. To naprawdę budujące, że o męskim zdrowiu można mówić w taki sposób, a w dodatku promować profilaktykę za pomocą symbolu, który w normalnych warunkach raczej nie wzbudza ciepłych emocji. Ten miesiąc sprawia, że faceci zmieniają swoje podejście, a o to powinno chodzić w każdej porządnej kampanii społecznej – o wywołanie zmiany. My już do swoich wąsów przywykliśmy, tak jak do tego, że jaja, to też może być poważny temat. – opowiada Daniel Niewiński z firmy Marco Sp. z o.o., która jako jedna z pierwszych w Polsce włączyła się w aktywne promowanie akcji Movember wśród swoich pracowników.

Lista Ambasadorów PGNiG Superligi

Orlen Wisła Płock: Marcin Wichary

MKS Kalisz: Łukasz Zakreta

Piotrkowianin: Stanisław Makowiejew

Stal Mielec: Adrian Wojkowski

NMC Górnik Zabrze: Aleksandr Buszkow

Gwardia Opole: Mateusz Jankowski

Zagłębie Lubin: Stanisław Gębala

Chrobry Głogów: Damian Krzysztofik

MMTS Kwidzyn: Ignacy Bąk, Adrian Dymik, Bartosz Dudek

Meble Wójcik Elbląg: Adrian Fiodor Wybrzeże Gdańsk: Marek Podobas

Spójnia Gdynia: Paweł Ćwikliński

KPR Legionowo: Wiktor Jędrzejewski, Franci Brinovec, Tomasz Fugiel

Sandra Spa Pogoń Szczecin: Dawid Fedeńczak

Azoty Puławy: Paweł Grzelak, Robert Orzechowski i Kacper Adamczuk

PGE VIVE Kielce: Uros Zorman